KONKURSY

 

II NAGRODA-KONKURS NA „KONCEPCJĘ ARCHITEKTONICZNO – URBANISTYCZNĄ ZESPOŁU KOLUMBARIÓW NA CMENTARZU KOMUNALNYM W RADOMIU

(Autorzy: Paul Cetnarski, Krzysztof Grześków, współpraca: Bartosz Bubniewicz, Karolina Tadek)

slide
slide
slide
slide
slide
slide
Prev
Next

WITACZ LUBOMIERZA

(Autorzy:  Krzysztof Grześków,  Bartosz Bubniewicz, Rebeka Czaja, Anita Domagała)

slide
slide
slide
Prev
Next

WYRÓŻNIENIE HONOROWE W KONKURSIE NA RYNEK W RADOMIU
Autorzy: Krzysztof Grześków, Mikołaj Romanowicz, Robert Witczak

współpraca: A. Kubit

slide
slide
slide
slide
slide
slide
Prev
Next

 

gif 007007

SCHODY GRAWITACYJNE 2012

III NAGRODA-ŁAZIENKA KOLO SANITEC 2011/Łódź, ul. Piotrowska

slide
Prev
Next

Konstrukcja przegubowa jest połączona z posadzką podzieloną na trzy części (każda z nich odpowiada jednej fazie ruchu). Ponieważ łódź kojarzy się przede wszystkim z włókiennictwem, powstałą konstrukcję pokryto tkaniną o naturalnym charakterze, a przez możliwość wyszywania na niej wzorów staje się innowatorskim nośnikiem informacji.

slide
Prev
Next

Projekt zakłada umieszczenie obiektu pod powierzchnią chodnika. Można sie do niej dostać za pomocą czerwonej okrągłej platformy pełniącej rolę windy. Na powierzchni znajduje się przezroczysta forma z pleksi, która jest nośnikiem informacji.

OPERALAB 2012

slide
slide
slide
Prev
Next

Architektura, jako pewien archetyp, kojarzy się jednoznacznie z dużą skalą, a co za tym idzie z trwałością i stabilnością. W kontekście Opery Narodowej można tak powiedzieć odnosząc się zarówno do jej fizycznego wymiaru jak i funkcji jaką pełni (wielka sztuka). W ramach odpowiedzi na zadanie konkursowe proponuje się przeprowadzenie pewnego rodzaju prowokacji polegającej na zmianie skali, materiałów i położenia wybranych elementów jednoznacznie kojarzących się z budynkiem Opery Narodowej oraz nadaniu im funkcji pawilonu Operalab. Zabieg ten pozwoli na bezpośrednią konfrontację punktów stałych ze sztuki, historii, architektury z ich mobilnymi odpowiednikami z współczesności. Zmiana skali elementów, do których odbiorca zdążył już przywyknąć, zwraca uwagę i wzbudza zainteresowanie detalem -którego zazwyczaj nie dostrzegamy. Ponadto wcześniej wspomniane zabiegi umożliwiają zachowanie formy przy jednoczesnej zmianie funkcji danych elementów architektury co pozwala na poszerzenie horyzontów współpracy, współdziałania pomiędzy sztukami pięknymi, performatywnymi a architekturą.

II i III NAGRODA-PROJEKT DYNAMO

slide
slide
Prev
Next

Podstawowym pytaniem jakie się nam nasunęło podczas procesu projektowego było to jak przekazać moc, siłę i motywację ludzi prowadzących aktywne życie tym którzy o nim zapomnieli. W rezultacie  uznaliśmy że kluczem do sukcesu może być symboliczny środek przekazu. Projekt siłowni zakłada ułożenie 12 jej elementów wokół smukłych wysokich lamp, które zasilane energią wytworzoną podczas ćwiczeń będą zwracać uwagę oraz motywować do działania innych ludzi.

 

BEZPIECZNIEJ W MIEŚCIE

slide
slide
Prev
Next

 

 

ARCHITEKTURA MURATOR-BEZPIECZNIEJ W MIEŚCIE 2012

slide
slide
Prev
Next

Plan Wrocławia przecina kilka tras przelotowych w kierunku Warszawy i Poznania. Pomimo licznych ograniczeń prędkości nadal zdarzają się odcinki takie jak ulica Poniatowskiego na których brak sygnalizacji świetlnej i kilkaset metrów prostej drogi zachęca kierowców do przyspieszenia. Stwarza to spore zagrożenie dla ruchu dodatkowo generowanego przez pobliską szkołę.
Analizując zachowania kierowcy, szukając czegoś co może je zmieniać doszliśmy do wniosku, że czynnikiem mającym ogromny wpływ na jazdę po polskich drogach są dziury. Zazwyczaj irytują, niszczą, w każdym razie ciężko dostrzec jakieś pozytywne strony ich istnienia. Dlatego też postanowiliśmy samą ich naturę, a dokładniej strach przed nimi wykorzystać w celu zmniejszenia prędkości pojazdów. W efekcie powstało malowidło (wykonane od szablonów) imitujące jakże to polską dziurę. Dzięki spłaszczonej perspektywie, z odległości kilkunastu metrów, wtedy kiedy chcemy aby kierowca zwolnił, np. przed przejściem dla pieszych, zdaje się ona być prawdziwym ubytkiem w jezdni.
KONKURS ARCHITEKTONICZNO-RZEŹBIARSKI NA PROJEKT „POMNIKA ARMII KRAJOWEJ W PRZESTRZENI OGRODU PAMIĘCI NARODOWEJ NA BULWARZE CZERWIEŃSKIM W KRAKOWIE” 2012

slide
slide
slide
Prev
Next

Propozycja 1:
Pomnik i plac z nim związany zaprojektowaliśmy na osi ulicy Koletek. Nasza propozycja ma charakter dwustronny, więc pomnik umiejscowiliśmy pośrodku terenu między wylotem ulicy a nadrzeczną promenadą. Monument zyskał w ten sposób dodatkową przestrzeń z tyłu, od strony rzeki. Może się ona stać drugim, mniej formalnym placem służącym do organizowania np. czuwania harcerzy. Od strony ulicy Koletek usytuowany został główny oficjalny plac na którym odbywać się będą uroczystości związane z obchodami rocznicowymi Armii Krajowej. To tu swój bieg kończyć będą pochody patriotyczne. Projekt komunikacji pieszej w obrębie parku ogranicza się do delikatnego przekierowania pieszych w rejon placu tak by stał się on areną życia mieszkańców miasta. Komunikację kołową pozostawiliśmy w niezmienionej postaci.

Propozycja 2:
Duży wpływ na kształt założenia pomnikowego miało jego otoczenie. Tak ważne miejsce w dziejach Polski jakim jest Wawel, oraz bardzo charakterystyczny układ pod względem topografii wymusił na nas pewne kroki projektowe. Pomnik wpasowując sie w teren angażuje odbiorcę oraz zachęca go do odbycia symbolicznej wędrówki. Obniżając poziom istniejącej ścieżki pieszej, ograniczamy ruch przechodnia oraz zmieniamy jego sposób postrzegania otoczenia by na końcu mógł wyjść na powierzchnię ziemi i skierować swój wzrok na symbol tego o co walczyli żołnierze Armii Krajowej, symbol wolności, na siedzibę królów Polski jaką był Wawel.

 

KONKURS PROJEKT NAGROBKA ARCHITEKTÓW PROF. WŁADYSŁAWA CZARNECKIEGO I JEGO MAŁŻONKI JANINY

slide
Prev
Next

Władysław i Janina Czarneccy poprzez działalność kształtowali przestrzeń wokół nas. Obracając nagrobek wpływamy na odbiór otoczenia, wymuszamy pewne zachowania, a zarazem pozwalamy dostrzec najciekawszy kadr z danego miejsca. Pomnik wykonany jest z białego marmuru, planuje się również przeniesienie niewielkiej części zieleni w celu otwarcia osi widokowej.

WYRÓŻNIENIE ARCHITEKTURA MURATOR-PIKNIK W MIEŚCIE 2011

slide
slide
Prev
Next

Proponowana forma piknikowa wykonana jest z pojedynczego, powyginanego odcinka drutu. Jej mobilność uzyskaliśmy stosując materiał z pamięcią kształtu(drut niklowo-tytanowy), którego cechą jest to, że po odkształceniu wraca do pierwotnej postaci. Dzięki temu zwinięta forma piknikowa po wyjęciu z pokrowca samoistnie rozwija się wracając do zaprogramowanego kształtu(siedziska).Po pikniku możemy ja z powrotem zwinąć i zapakować.

TERMA Design 2012

slide
slide
Prev
Next

Neo składa się z płyty grzewczej oraz dużej ilości kulek wykonanych z szamotu i pokrytych neodymowym magnesem. Zwarta masa kulek dzięki właściwościom cieplnym szamotu pozostaje nagrzana aż 10 godz. od zdjęcia jej z płyty grzewczej. To i mobilność całego założenia sprawiają że ogrzewanie w naszym domu nie jest już ograniczone do jednostkowych elementów wiszących na ścianach, lecz w dużo szerszym zakresie uczestniczy w naszym życiu i pozwala na efektywne wykorzystanie ciepła. Odczepione od grzejnika kulki możemy użyć do wysuszenia butów czy ogrzania się w chłodny zimowy wieczór. Kulki można dowolnie przenosić pomiędzy poszczególnymi grzejnikami a zmiana ich położenia sprawia, że wygląd grzejnika ulega nieustannym przekształceniom. Przybliżona waga kuleczki wynosi 0,14 kg.


II NAGRODA KONKURS NA ADAPTACJĘ BUDYNKU DO CELÓW BIUROWYCH

slide
Prev
Next